Anmäl dig till Service Convention Sweden 2016!

Om Service Convention Sweden

Tjänsteinnovation – nyckeln till  framgång i en föränderlig värld

 

Kraven på både tjänster och leverantörer blir allt högre när användarvänlighet och nytta står i fokus. Oavsett om användaren kallas kund, medborgare, kommuninvånare eller patient så är det upplevelsen som gör skillnad. Att kunna erbjuda lösningar – tjänster – som utgår från användarens behov blir allt viktigare. Hur hänger vi med i utvecklingen?

30 november-1 december 2016 arrangeras Service Convention Sweden för tredje året i rad. Konferensen vänder sig till dig som vill veta mer om hur tjänstefiering och innovation kan användas i företag, organisationer och offentlig sektor för att ge ökad service och bättre upplevelser.

Med Service Convention Sweden vill vi höja kunskapen om traditionell tjänstesektor och samtidigt lyfta fram fler branscher där innovation, tjänster och upplevelser är nyckeln till framgång. Till vår hjälp har vi experter från flera olika områden och du får ta del av världsledande forskning, praktiska case och workshops. På SCS2016 visar vi upp bredden inom tjänsteinnovation – såsom ledarskap, hållbar utveckling, entreprenörskap samt informations- och kommunikationsteknik.

Referera till Service Convention Sweden i sociala medier genom att använda #scskarlstad20156